Як відрізнити інтернет-магазин від сайту-одноденки?

Багато людей бояться щось купувати в інтернеті, побоюються стати жертвою шахраїв. З першого погляду некомпетентна людина не може зрозуміти, що перед нею – гарний магазин, або сайт-одноденка. Спробую допомогти цьому розібратися.

Деякі клієнти в телефонній розмові ставлять дурне запитання – а де гарантія, що мене не обдурять? Ну не для того ми вклали у розвиток немаленьку суму і чотири роки часу, щоб обдурити якогось Васю із Жмеринки на 200 гривень! Але, на жаль, Вася часом цього не розуміє. Отже, розгляньмо ознаки надійного інтернет-магазину.

Зовнішній вигляд сайту

Почнемо з домену. Нормальний магазин в Україні повинен мати домени .ua, .com.ua, in.ua і т.д. (В інших країнах національні домени першого рівня - в Росії .ru, в Білорусії .by і т.д.). Якщо домен безкоштовний (.at.ua, ucoz.ru тощо) або якийсь екзотичний (нові домени .club, .pro і т.д.) – це вже дає певні сумніви.

Розмітка та структура сайту. Сайт має бути схожим на магазин з його обов'язковими атрибутами - каталог, категорії, товари, кошик і т.д. Все працює автоматично, не треба кудись дзвонити чи писати, щоби купити. Точніше, ви можете подзвонити, але треба, щоб і кошик був. Сумніви викликають сайти з однієї сторінки, де є лише кілька товарів.

Новизна інформації. На сайті має бути актуальна інформація – новини за цей рік, адекватна інформація у статтях тощо. Якщо ж ви зайшли на сайт у 2017 році, а там останній запис за 2014й – щось тут не так.

Контактна інформація. Поважаюча себе фірма вказує телефони та фізичну адресу офісу, куди можна приїхати. Однак деякі магазини не мають навіть телефонів або e-mail! Якщо немає контактів – куди телефонувати? Куди писати?

Відгуки в інтернеті

Відгуки у себе на сайті може накрутити кожен, а ось на інших сайтах немає. Якщо є хороші відгуки, цього мало, треба ще, щоби не було поганих. Ще краще, коли багато відгуків, з них 90% хороші і 10% погані - це говорить про те, що вони реальні. Знову ж таки, за поганими відгуками найкраще складається думка про магазин. Якщо тисяча клієнтів залишилася задоволеною, а десятим не підійшов товар – це ідеальна картина. А якщо хтось пише про те, що йому не надіслали товар, не повернули гроші, не обміняли браковане тощо. – це вже погано.

Якщо ви вже зовсім недовірливі, можете вбити номер телефону магазину або навіть прізвище директора або його номер банківської картки. Якщо це шахрай, то явно хоч щось всемогутній гугл знайде!

Адекватність цін

Я вже якось писав про те, що ціна має бути адекватною. Якщо ціна занадто низька - це наводить на підозри, що ціна неактуальна, або що товар неналежної якості, або що перед вами шахрай. Не полінуйтеся запитати продавця, чому така ціна.

Форма оплати та наявність документів

Якщо продавець згоден вислати товар післяплатою, це вже не шахрай! Отже, товар фактично є, і продавцю нема чого приховувати чи боятися. Але уявімо собі, що ви купуєте за передоплатою. Коли вам дали номер картки та прізвище власника, можете їх перевірити на «справжність» — вбийте в пошук і пошукайте інформацію. Або навіть знайдіть цю людину в соцмережах – чесні підприємці зазвичай нічого про себе не приховують. У крайньому випадку попросіть у магазині копії (скани) якихось документів – те саме свідоцтво платника податків. Магазини це не люблять, але показати, в принципі, можуть.

Одна з найявніших ознак недобросовісного продавця – коли просять відправити передоплату на рахунок мобільного телефону, гаманець Webmoney або Qiwi тощо.

У принципі, якщо керуватися цими принципами, ніколи не потрапите на шахраїв. Зауважте, йдеться саме про покупки саме в інтернет-магазинах, а якщо ви щось купуєте на OLX, вконтакті та інших сайтах, які не є магазинами, то ці принципи можуть і не спрацювати. Але про це треба буде написати окремо.

Джерело: taradajko.com

Add comment

Підтримайте проект

Допоможіть проекту для оплати хостингу та розвитку ресурсу.

Підтримати

Індекс Google

Потраплення відгуків до індексу Google займає до 3-х днів після публікації.

Докладніше